Difference between revisions of "Translations:Introduction/36/it"

(Created page with "È pressoché ovvio che la filosofia scientifica Kuhniana prediliga la disciplinarità, in quanto una anomalia nel paradigma genomico, ad esempio, potrà essere notata meglio,...")
 
(No difference)

Latest revision as of 12:56, 1 January 2021

Information about message (contribute)
This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.
Message definition (Introduction)
It is almost obvious that Kuhnian scientific philosophy prefers disciplinarity, as an anomaly in the genomic paradigm will be noticed better by a geneticist than by a neurophysiologist. Now this concept would seem to be in contrast with the epistemological evolution of Science, so it is better to stop a minute upon it in detail.
TranslationÈ pressoché ovvio che la filosofia scientifica Kuhniana prediliga la disciplinarità, in quanto una anomalia nel paradigma genomico, ad esempio, potrà essere notata meglio, se non soltanto, da un genetista più che da un neurofisiologo. Ma questo concetto sembrerebbe in contrasto con l'evoluzione epistemologica della Scienza, pertanto è bene soffermarvisi in maggior dettaglio.

È pressoché ovvio che la filosofia scientifica Kuhniana prediliga la disciplinarità, in quanto una anomalia nel paradigma genomico, ad esempio, potrà essere notata meglio, se non soltanto, da un genetista più che da un neurofisiologo. Ma questo concetto sembrerebbe in contrasto con l'evoluzione epistemologica della Scienza, pertanto è bene soffermarvisi in maggior dettaglio.