Difference between revisions of "Translations:The logic of probabilistic language/47/it"

(Created page with "D'altra parte, eventi e processi casuali non possono essere descritti da processi deterministici come "se A allora B". La statistica viene utilizzata per quantificare la frequ...")
 
(No difference)

Latest revision as of 22:47, 20 October 2021

Information about message (contribute)
This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.
Message definition (The logic of probabilistic language)
On the other hand, events and random processes cannot be described by deterministic processes in the form 'if A then B'. Statistics are used to quantify the frequency of association between A and B and to represent the relationships between them as a degree of probability that introduces the degree of objective probability.
TranslationD'altra parte, eventi e processi casuali non possono essere descritti da processi deterministici come "se A allora B". La statistica viene utilizzata per quantificare la frequenza di associazione tra A e B e per rappresentare le relazioni indeterministiche tra loro come un grado di probabilità che introduce il grado di probabilità oggettiva.

D'altra parte, eventi e processi casuali non possono essere descritti da processi deterministici come "se A allora B". La statistica viene utilizzata per quantificare la frequenza di associazione tra A e B e per rappresentare le relazioni indeterministiche tra loro come un grado di probabilità che introduce il grado di probabilità oggettiva.