Difference between revisions of "Translations:The logic of probabilistic language/29/it"

(Created page with "quando ci sono delle eccezioni per cui la proposizione logica <math>A(x) \rightarrow B(x)</math> non è sempre vera (ma lo è il più delle volte). In tal caso si dirà che <m...")
 
(No difference)

Latest revision as of 22:37, 20 October 2021

Information about message (contribute)
This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.
Message definition (The logic of probabilistic language)
when there are exceptions for which the logical proposition <math>A(x) \rightarrow B(x)</math> it's not always true (but it is most of the time), we will say that the relation <math>A(x) \rightarrow B(x)</math> is not always true but it is probable
Translationquando ci sono delle eccezioni per cui la proposizione logica <math>A(x) \rightarrow B(x)</math> non è sempre vera (ma lo è il più delle volte). In tal caso si dirà che <math>A(x) \rightarrow B(x)</math> non è sempre vera ma è probabile.

quando ci sono delle eccezioni per cui la proposizione logica non è sempre vera (ma lo è il più delle volte). In tal caso si dirà che non è sempre vera ma è probabile.