Difference between revisions of "Translations:The logic of probabilistic language/16/it"

(Created page with "La domanda creerebbe una sorta di agitazione basata sull'incertezza interiore; quindi, le nozioni di certezza e incertezza si riferiscono a stati epistemici soggettivi degli e...")
 
(No difference)

Latest revision as of 04:39, 20 September 2021

Information about message (contribute)
This message has no documentation. If you know where or how this message is used, you can help other translators by adding documentation to this message.
Message definition (The logic of probabilistic language)
The question would create a kind of agitation based on inner uncertainty; therefore, the notions of certainty and uncertainty refer to subjective epistemic states of human beings and not to states of the external world, because there is no certainty or uncertainty in that world. In this sense, as we have mentioned, there are an inner world and a world outside ourselves that both do not respond to canons of uncertainty, yet of probability.
TranslationLa domanda creerebbe una sorta di agitazione basata sull'incertezza interiore; quindi, le nozioni di certezza e incertezza si riferiscono a stati epistemici soggettivi degli esseri umani e non a stati del mondo esterno, perché in quel mondo non c'è certezza o incertezza. In questo senso, come abbiamo accennato, esistono un mondo interiore e un mondo fuori di noi che entrambi non rispondono a canoni di incertezza, ma di probabilità.

La domanda creerebbe una sorta di agitazione basata sull'incertezza interiore; quindi, le nozioni di certezza e incertezza si riferiscono a stati epistemici soggettivi degli esseri umani e non a stati del mondo esterno, perché in quel mondo non c'è certezza o incertezza. In questo senso, come abbiamo accennato, esistono un mondo interiore e un mondo fuori di noi che entrambi non rispondono a canoni di incertezza, ma di probabilità.